Bokrecension: Doktor glas

Okej. Så nu har jag äntligen läst ut boken jag hållit på med alldeles för länge. Doktor glas skriven utav Hjalmar Söderberg. Recensionen blir dock inte lika lång som de brukar bli, för jag har tyvär i princip inga bilder. Men enjoy ändå!!!

Boken handlar om Glas som är Doktor. Han lever helt ensam och är lite utav en enstöring. Han har ingen partner, inga barn och den han närmast kommit romantisk väg dog under hans ungdomsår. En dag dyker pastorns fru upp hos honom och delar med sig utav sina problem, och Doktor glas inser att han inte kan låta bli att försöka hjälpa henne men inte innan han grubblat över rätt och fel.

Vad tyckte jag om boken?? Som ni säkert förstår, jag tyckte inte om den. Den var långtråkig, inget egentligen hände enligt mig och jag förstod mig inte på Glas. Dessutom läste jag den under såpass lång tid att jag inte riktigt kommer ihåg allt som hände i boken vilket är synd. Jag tycker inte om resten av karaktärerna heller, Pastorns fru verkar lite halvt borta till exempel. Nej, inte en bok för mig och inget jag riktigt skulle tipsa om.

Sammanfattningsvis så tyckte jag inte om boken. Den var långtråkig och karaktärerna utdragna å utan djup. Jag läste sida efter sida och räknade bara ner tills den skulle vara slut. Himla synd faktiskt. Om jag ända ska rekomendera den till någon är det till de som gillar böcker skrivna för länge sen, och för de som gillar dessa lite mer grubblande böcker. Den får 1,5/5 ♥ av mig.

Publicerat i Böcker
Taggar: Doktor Glas / Hjalmar Söderberg / bok / bokrecension / böcker
#1 / / Alice: